Zaznacz stronę

Następca wysłużonego silnika 1.9 TDI. Pogoń za ekologią sprawiła że następcą stał się silnik 2.0 TDI. Silnik ten urodził się w 2003 roku od razu z wadami technologicznymi. Silnik ten po przejechaniu 200 tys km objawiał się głośną i nierówną pracą. 8 zaworowy silnik ma problemy z przeciekaniem płynu chłodzącego na okręgu uszczelniającym cylindra od strony wydechowej. To efekt opuszczania się głowicy. W wersji 16 zaworowej bolączką jest pękanie głowic. Producent po 2007 niby miał wyeliminować tę wadę, a mechanicy w dalszym ciągu spotykają się z tym problemem w jednostkach CR (common rail). Następna poważna wada tego silnika są pompy oleju, które w wyniku eksploatacji ulegają awarii. Brak smarowania silnika doprowadza do jego zatarcia i problem gotowy. Chyba nie muszę pisać o kosztach takiej naprawy. Koszty naprawy mogą być mniejsze gdy w porę dojrzy się świecącą kontrolkę olejenia. W jednostce tej są montowane dwa rodzaje pomp, jedna napędzana łańcuchem, który szybko się wypracowuje powodując jego rozciągnięcie, druga pompa napędzana jest osią o zakończeniu przypominającym wielokąt. Krawędzie nie są trwałe ścierają się powodując zatrzymanie pompy.

Tym którzy są w posiadaniu silnika z pompą oleju na łańcuchu i podczas pracy słychać nierównomierne stuki czy nadmierny hałas przypominający łańcuch, radzę nie zwlekać, nie jeździć. Udać się jak najszybciej do mechanika, który zdiagnozuje i powie jakie koszty będą niezbędne w celu wyeliminowania problemu. Odstąpienie producenta od pompowtryskiwaczy w 2007 roku i przejście na system common rail automatycznie wyciszyło pracę, natomiast system common rail spowodował że silnik pracuje równo.

A więc silnik ma wady i nie jest do końca udany, co nie znaczy że ma złe osiągi. Jest dynamiczny, małe zużycie paliwa, można by rzec że silnik ten z poprawkami po roku 2007 za rozsądne pieniądze można kupić, lecz trzeba bacznie pilnować i liczyć się z kosztownymi naprawami.

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Aby skontaktować się z nami, mogą Państwo użyć również formularza zamieszczonego poniżej. Na wszystkie pytania, propozycje współpracy i oferty odpowiadamy w czasie krótszym niż 24 godziny

Wyślij wiadomość